Hoe Careyn een Elektrische Bus inzet in Utrecht Stad
Mohamed El Mrabet werkt als huismeester bij Careyn op de locaties Nieuw Chartreuse, de Prinses, de Geuzeveste en Parkwijk. Hiervoor reist Mohamed toch aardig wat kilometers af. Nadat het leasecontract van de vorige dienstauto afliep, koos Careyn voor een elektrische bestelbus. Een duurz ame stap voor het wagenpark, maar hoe ervaren de medewerkers zo’n elektrische bus eigenlijk?
Mohamed begint vroeg in de ochtend en gaat langs de locaties voor allerlei klusjes. “Denk aan verstoppingen, kapotte kast, stroeve sloten. Maar ook voor het programmeren van medicatietags of van (veiligheids)tags van de deuren. Het is heel veelzijdig en gevarieerd werk.” Hiervoor was er een kleine dienstauto voor Mohamed beschikbaar, maar daar kon hij alleen een koffer in kwijt. “Als je gereedschap hebt of met een verhuizing bezig bent, dan is een bus voor grote spullen handig. Ik gebruik de bus de hele dag. Als ik klaar ben, dan laad ik ‘m op aan de laadpaal bij Rosendael. Vooral heel handig voor mij.”
Achterwacht
Naast Mohamed gebruiken ook de verpleegkundige achterwacht en de nacht-achterwacht van district Utrecht Stad deze bus. Zo helpt ANW-coördinator Monique Senders de collega’s bij het verzorgen en behandelen van cliënten. “Wij gebruiken de elektrische bus buiten kantoortijden en in het weekend om naar verschillende locaties te reizen. Als achterwacht gaan we langs cliënten om hen te beoordelen of om verpleegtechnische handelingen uit te voeren.”
In het begin was het voor een aantal collega’s lastig om met de elektrische bus te rijden. omdat hij veel groter is dan onze vorige auto, het een automaat is en we geen ervaring hadden met elektrisch rijden. Gelukkig zijn we nu aardig gewend aan deze bus. Al blijft het parkeren in Utrecht wel een dingetje”, aldus Monique.
Gerelateerde verhalen